Werkwijze

Als u kiest voor de zorg van tandartsgroepspraktijk Jonker in Den Haag dan maken wij een afspraak voor een eerste kennismaking en een mondonderzoek. Eventueel worden daarbij (röntgen)foto’s van uw gebit gemaakt. Uiteraard zullen we in dit gesprek ook al uw vragen en verzoeken zo goed mogelijk beantwoorden.

 Wij vragen u om uw vorige tandarts, indien noodzakelijk, te verzoeken uw gegevens omtrent uw mondgezondheid naar onze praktijk te sturen, zodat wij uw persoonlijk, tandheelkundig dossier zo compleet mogelijk kunnen maken. 

Veelgestelde vragen over mondzorg

Het Ivoren Kruis is de Nederlandse Vereniging voor Mondgezondheid. De vereniging is een begrip op het terrein van de bevordering van de mondgezondheid. Op de website van het Ivoren Kruis is veel informatie te vinden via een handige ABC-zoekmachine.

Aanmelden als patiënt

Bent u op zoek naar een prettige tandartspraktijk met alle disciplines in huis en persoonlijke aandacht voor haar patiënten, dan kunt u zich via onderstaande button bij ons aanmelden. De assistente neemt dan contact met u op voor het maken van een eerste afspraak.

Niet tevreden?

Door de open structuur binnen onze organisatie kunnen we eventuele problemen direct aan de stoel oplossen. Mocht u toch een onprettige ervaring hebben, dan vernemen we dat graag van u. Meld uw klacht door ons erop aan te spreken of door een e-mail te sturen naar info@psjonker.nl. De beroepsvereniging KNMT adviseert u wat te doen als u een klacht heeft.

Veelgestelde vragen over onze werkwijze

Welke zorg zit er in een aanvullende verzekering?

Een aanvullende verzekering dekt zorg, die niet in het basispakket van de zorgverzekering is opgenomen, zoals tandartshulp voor verzekerden van 18 jaar en ouder. Zorgverzekeraars zullen verschillende aanvullende verzekeringen aanbieden. U heeft keuze uit deze aanbieding van verzekeraars, waarin voor iedere polis is bepaald welke zorg volledig of gedeeltelijk wordt vergoed. Let op er zijn meer dan honderd verschillende aanvullende verzekeringen met allemaal hun eigen polisvoorwaarden!

Als u er zeker van wil zijn of uw behandelingen vergoed worden door uw verzekeraar, vraag dan aan uw tandarts een kostenbegroting van de behandelingscodes, welke de tandarts denkt te moeten gebruiken voor uw behandeling. Met deze kostenbegroting kunt u u naar uw verzekering gaan en vragen hoeveel geld er van deze kostenbegroting vergoed wordt. Meer vragen en antwoorden en ook een polisvergelijker vindt u op www.allesoverhetgebit.nl of op www.vergelijkmondzorg.nl/tandartsverzekering/

Neemt u nog nieuwe patiënten aan?

Ja, wij nemen nog nieuwe patiënten aan. Een afspraak maken kan telefonisch of via het afsprakenformulier op deze site. Na ontvangst van uw aanmelding krijgt u een formulier gemaild, waarin staat hoe wij werken in onze praktijk. Ook wordt een medische anamnese lijst meegestuurd, die u bij uw eerste bezoek ingevuld aan de balieassistente dient te geven.

Wat gebeurt er bij een eerste bezoek?

Bij het eerste bezoek wordt er kennisgemaakt met de tandarts, bij wie u ingedeeld bent, de persoonsgegevens worden gecontroleerd en de medische anamneselijst wordt met u doorgenomen. De tandarts bekijkt het gebit en bepaalt of er foto’s gemaakt moeten worden. Als u op het moment van het eerste bezoek ergens pijn heeft wordt dat, als het mogelijk is, meteen verholpen.

Bij welke tandarts of mondhygiëniste word ik ingedeeld?

Indien u voorkeur voor een behandelaar heeft, dan zal de afspraak worden in gepland op een dag dat deze behandelaar werkt. Mocht u geen voorkeur hebben voor een behandelaar, dan wordt de afspraak ingedeeld op de dag dat het u het beste uit komt.

Hoe vaak per jaar moet ik voor controle komen?

Iedere 6 maanden, tenzij uw tandarts aangeeft dat er meer tijd tussen de controles mag zitten.

Wanneer ik verhinderd ben voor mijn afspraak, wordt de afspraak dan in rekening gebracht?

Bij verhindering dient de afspraak minimaal 48 uur van te voren te worden afgebeld teneinde kosten voor een niet nagekomen afspraak te voorkomen.

Wordt er een herinnering verstuurd voor de halfjaarlijkse controle?

Nee, de afspraken worden zoveel mogelijk vooruit gemaakt. Mocht u dit niet willen, dan kunt u zelf bellen voor een nieuwe afspraak. U wordt wanneer wij beschikken over een correct e-mailadres, herhaaldelijk per e-mail herinnerd. Daarom is het belangrijk, dat de praktijk beschikt over uw juiste e-mailadres en mobiele telefoonnummer. Let wel, het versturen van een herinnering is een extra service van de praktijk. Wanneer u geen e-mail ontvangen heeft, blijft de verantwoording van het nakomen van de afspraak bij u. Aan deze extra service kunnen dus geen rechten worden ontleend.

Als ik in het weekend of 's avonds klachten krijg, bij wie kan ik dan terecht?

U kunt de spoedgevallendienst bellen in Den Haag, telefoon: 070 3110305 of kijken op www.tandartsspoedgevallendienst.nl. Zij kunnen u vertellen welke tandarts in Den Haag de weekenddienst heeft en regelen een afspraak voor u. Het is verstandig voldoende contant geld (150 Euro) mee te nemen, dit omdat bij de meeste tandartsen in het weekend contant betaald moet worden. De nota kunt u vervolgens bij uw Ziektekostenverzekeraar indienen.

Een afspraak maken

Via Mijn afspraak kunt u direct online een verzoek indienen voor een afspraak. De assistente neemt dan contact met u op. U kunt ook telefonisch een afspraak maken. De praktijk is telefonisch bereikbaar op 070 4480544 van maandag t/m vrijdag van 07.00 tot 13.00 uur.

Voor een afspraak bij onze tandprotheticus van IndepenDent belt u naar 070 3911999. Meer info: www.independenttandtechniek.nl.

Direct contact

070 4480544

Maandag t/m vrijdag
07.00 - 13.00 uur

info@psjonker.nl